Niniejszy regulamin (dalej jako: „Regulamin”) ma zastosowanie do umów członkowskich zawieranych z podmiotem prowadzącym dany klub w ramach sieci klubów fitness prowadzonych pod marką „FITURO”. Regulamin określa prawa oraz obowiązki osób korzystających z usług świadczonych w ww. klubie, w szczególności stron umów członkowskich, której Regulamin jest integralną częścią.
§ 1 DEFINICJE
- Umowa – umowa członkowska zawarta pomiędzy Klubowiczem a Prowadzącym Klub, na korzystanie z usług świadczonych w Klubie w lokalizacji wskazanej w tej Umowie, prowadzonym w ramach sieci klubów fitness prowadzonych pod marką „FITURO”,
- Klubowicz – osoba fizyczna, która zawarła Umowę z Prowadzącym Klub na korzystanie z usług świadczonych w Klubie, jej dane zostały wskazane w sekcji „Dane osobowe” w Umowie,
- Klub – klub fitness prowadzony przez Prowadzącego Klub w konkretniej lokalizacji wskazanej w Umowie, który prowadzony jest w ramach sieci klubów fitness prowadzonych pod marką „FITURO”,
- Prowadzący Klub – Podmiot prowadzący Klub, z którym Klubowicz zawiera Umowę i który świadczy usługi na podstawie Umowy i którego dane wskazane są w treści Umowy ,
- Konto Klubowicza – konto Klubowicza utworzone podczas zawierania Umowy na Strefie Klienta za pośrednictwem którego Klubowicz może pobrać umowę członkowską, śledzić harmonogram opłat, wprowadzić kartę płatniczą do systemu płatności oraz zweryfikować swoje dane i zgody osobowe itp.,
- Strona Klubu – strona internetowa dotycząca Klubu znajdująca się na podstronie (zakładce) na stronie www.fituro.pl, dokładny adres podstrony podany jest w treści Umowy w sekcji „uwagi”,
- Strefa Klienta – strona internetowa, za pomocą której Klubowicz może zawrzeć Umowę oraz obsługiwać Konto Klubowicza. Dokładny adres strony internetowej znajduje się w treści Umowy.
§ 2 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Niniejszy Regulamin określa warunki członkostwa oraz prawa i obowiązki osób korzystających z usług w Klubie, jest integralną częścią Umowy i obowiązuje Strony Umowy. Regulamin dostępny jest do wglądu w recepcji Klubu, a także na Strefie Klienta.
- Prowadzący Klub świadczy usługi w zakresie utrzymania dobrej kondycji fizycznej i zdrowia, a także rekreacji i fizjoprofilaktyki/fizjoterapii, w tym również masaży.
- Klubowicz może korzystać z usług świadczonych w Klubie na podstawie Umowy zawartej z Prowadzącym Klub.
- Klubowicz jest uprawniony do korzystania wyłącznie z usług świadczonych w Klubie w lokalizacji wskazanej w Umowie. Klubowicz nie jest uprawniony do korzystania z Klubów z sieci klubów fitness prowadzonych pod marką „FITURO” w innych lokalizacjach niż wskazana w Umowie z zastrzeżeniem możliwości okazjonalnego korzystania z usług wskazanych w § 5 ust. 3-4 Regulaminu dla Klubowiczów, którzy zawarli umowę na czas określony.
- Z usług w Klubie mają prawo korzystać Klubowicze na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Klubowicze zobowiązani są do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Prowadzący Klub i Klubowicz mogą porozumiewać się drogą e-mail, telefonicznie lub pocztą. Dane kontaktowe Prowadzącego Klub znajdują się na Strefie Klienta, w Umowie i w recepcji Klubu, dane kontaktowe Klubowicza Klubowicz samodzielnie wprowadza w formularzu Rejestracji, widnieją one również w Umowie i na Koncie Klubowicza.
§ 3 WARUNKI CZŁONKOSTWA
- Klubowiczem może zostać pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Klubowiczem może zostać także niepełnoletnia osoba fizyczna która ukończyła 16 lat jedynie pod warunkiem zawarcia w imieniu niepełnoletniego przez przedstawiciela ustawowego Umowy z Prowadzącym Klub.
- Osoba niepełnoletnia będąca Klubowiczem może korzystać z usług Klubu wyłącznie w obecności pełnoletniego opiekuna będącego Klubowiczem. Całkowitą odpowiedzialność za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych, przebywającą w Klubie, bierze przedstawiciel ustawowy, który zawarł Umowę w imieniu osoby niepełnoletniej.
- Klubowicz może korzystać z usług Klubu od daty wskazanej w Umowie lecz nie wcześniej niż po podpisaniu Umowy i uiszczeniu opłaty aktywacyjnej i opłaty za pierwszy okres rozliczeniowy zgodnie z Umową i jej warunkami.
- Klubowicz może korzystać z usług Klubu w dniach i godzinach otwarcia Klubu. Informacja o dniach i godzinach otwarcia Klubu dostępna jest w recepcji danego Klubu, a także na Stronie Klubu.
- Prowadzący Klub jest uprawniony do zmiany godzin otwarcia Klubu, a także zamknięcia Klubu w dni przypadające na święta państwowe, kościelne i inne, jak również ze względu na konieczność przeprowadzenia napraw lub remontów w pomieszczeniach Klubu – na czas niezbędny do przeprowadzenia tych prac. Prowadzący Klub zobowiązuje się informować Klubowiczów z wyprzedzeniem o każdym przypadku zamknięcia Klubu ze względu na wyżej opisane okoliczności lub o zmianie godzin jego otwarcia, poprzez wywieszenie informacji w recepcji Klubu.
- Klubowicz w ramach zawartej Umowy może korzystać z masaży oferowanych przez Klub – zasady korzystania z masaży, ich ilość, częstotliwość oraz rodzaje zostały określone w Umowie.
- Przy zawarciu każdej umowy Klubowicz, zobowiązany jest do dokonania opłaty aktywacyjnej zgodnie z cennikiem dostępnym w Strefie Klienta i w Umowie. Powyższe nie ma zastosowania w przypadku zawarcia przez Klubowicza kolejnej umowy (przedłużenie członkostwa) najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania poprzedniej Umowy.
- Umowa zostaje zawarta w momencie wybrania przez Klubowicza w Strefie Klienta rodzaju członkostwa, podania danych, zaakceptowania treści Regulaminu oraz wybrania opcji potwierdzenia zawarcia Umowy (przycisk „Kup i zapłać”).
§ 4 PRAWA I OBOWIĄZKI KLUBOWICZÓW
- Każdy Klubowicz zobowiązany jest do:
- zapoznania się i przestrzegania niniejszego Regulaminu,
- uiszczania opłat zgodnie z harmonogramem opłat wskazanym w sekcji „Szczegóły Członkostwa” w Umowie, oraz na Koncie Klubowicza,
- złożenia i podpisania lub akceptacji oświadczenia, że nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do korzystania z usług jakie świadczy Prowadzący Klub (w przypadku osoby niepełnoletniej takie oświadczenie w jej imieniu składa przedstawiciel ustawowy), a także do informowania obsługi oraz trenera Klubu o ciąży, schorzeniach cukrzycowych, niskim lub wysokim ciśnieniu, chorobach serca lub innych schorzeniach; w przypadku wystąpienia ciąży lub ww. chorób, Klubowicz zobowiązany jest do przedstawienia w recepcji Klubu oświadczenia lekarza zezwalającego Klubowiczowi na wykonywanie treningu,
- założenia Konta Klubowicza i posiadania go przez cały okres trwania Umowy (rejestrację Konta Klubowicza oraz zasady dostępu do usługi Konta Klubowicza reguluje regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną dostępny na Strefie Klienta i w recepcji Klubu),
- zachowywania czystości na terenie Klubu oraz stosowania się do ogólnie przyjętych norm zachowania podczas korzystania z usług świadczonych w Klubie,
- korzystania z pomieszczeń, urządzeń i sprzętu należącego do Klubu w sposób zgodny z ich przeznaczeniem oraz instrukcjami trenera,
- przebrania się przed wejściem na salę ćwiczeń w strój sportowy (różny od tego, w którym Klubowicz przyszedł do Klubu) oraz noszenia na terenie Klubu zmiennego, krytego obuwia sportowego, a w pomieszczeniach takich jak łazienki oraz pomieszczenia prysznicowe obuwia kąpielowego na gumowej antypoślizgowej podeszwie,
- używania ręczników z logo FITURO w trakcie ćwiczeń w celu zachowania higieny i komfortu podczas ćwiczeń,
- przechowywania swoich rzeczy w udostępnianych szafkach tylko na czas pobytu w Klubie, a po zakończeniu pobytu do zwrotu pobranego kluczyka do szafki oraz opuszczenia terenu Klubu najpóźniej w godzinie jego zamknięcia,
- przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz instrukcji użytkowania poszczególnych pomieszczeń, urządzeń i sprzętów dostępnych w Klubie, w szczególności instrukcji przekazywanych przez obsługę Klubu,
- zabezpieczenia karty lub opaski członkowskiej i informowania obsługi Klubu o zgubieniu lub uszkodzeniu karty lub opaski członkowskiej niezwłocznie od daty takiego zdarzenia (najpóźniej w terminie 7 dni); użyczanie karty lub opaski członkowskiej uprawniającej do wejścia do Klubu innemu Klubowiczowi lub osobie trzeciej jest zabronione,
- posiadania karty lub opaski członkowskiej przy każdej wizycie w Klubie oraz jej okazania na każdą prośbę obsługi Klubu; obsługa Klubu uprawniona jest do kontroli tożsamości osoby posługującej się kartą lub opaską członkowską.
- Klubowicz nie ma prawa korzystania z usług świadczonych w Klubie, jeżeli opóźnia się z opłatą, za co najmniej jeden okres rozliczeniowy lub z tytułu innych płatności na rzecz Prowadzącego Klub, powstałych w związku z Umową.
- Umowa z Klubowiczem nie obejmuje ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).
- Klubowicz ponosi pełną odpowiedzialność za celowe lub powstałe wskutek niewłaściwego użytkowania uszkodzenia lub zniszczenie pomieszczeń, urządzeń lub sprzętu dostępnych w Klubie.
- Maksymalna nośność maszyn dostępnych w Klubie wynosi 150 kg, dlatego ze względów bezpieczeństwa osoby przekraczające podaną masę ciała nie mogą korzystać z maszyn.
§ 5 RODZAJE CZŁONKOSTWA I ZAWIESZENIE CZŁONKOSTWA
- Rodzaj członkostwa i okres jego trwania określa Umowa. Aktualnie dostępne rodzaje członkostwa dostępne są w cenniku w Strefie Klienta.
- Każdy rodzaj członkostwa, o ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, uprawnia Klubowicza do korzystania z usług świadczonych przez Prowadzącego Klub w lokalizacji wskazanej w Umowie, w godzinach otwarcia Klubu.
- Klubowicz, który zawarł Umowę na czas określony ma możliwość okazjonalnego, nie częściej niż 12 razy w każdym roku obowiązywania Umowy, odbycia treningu w innej lokalizacji klubu w ramach sieci klubów fitness prowadzonych pod marką „FITURO”. Aby móc skorzystać z treningu w innej lokalizacji klubu Klubowicz jest zobowiązany uprzednio poinformować o tym Prowadzącego Klub, z którym Klubowicz zawarł Umowę oraz uzgodnić odbycie okazjonalnego treningu z klubem w innej lokalizacji, w którym Klubowicz zamierza zrobić trening i uzyskać akceptację możliwości odbycia treningu. Okazjonalne trenowanie w klubie pod marką „FITURO” innym niż ten w lokalizacji wskazanej w Umowie nie może przekroczyć łącznie 12 treningów w ciągu każdego roku obowiązywania Umowy. Możliwość odbycia okazjonalnego treningu w klubie w innej lokalizacji niż lokalizacja wskazana w Umowie nie obowiązuje Klubowicza, który zawarł Umowę na czas nieokreślony.
- Okazjonalny trening w Klubie innym niż ten w lokalizacji wskazanej w Umowie, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu może odbyć się tylko i wyłącznie w Klubie z sieci klubów fitness prowadzonych pod marką „FITURO”, który wykorzystuje identyczną linię maszyn Milon, co Klub w lokalizacji wskazanej w Umowie (Premium, Q, Q+ lub X). Okazjonalne treningi w klubie dotyczą wyłącznie wykonywania treningu na maszynach Milon analogicznych do maszyn wykorzystywanych w Klubie w lokalizacji wskazanej w Umowie.
§ 6 OPŁATY
- Klubowicz przez cały czas obowiązywania Umowy zobowiązany jest do uiszczania terminowych opłat zgodnie z Umową.
- Wysokość opłat uzależniona jest od rodzaju członkostwa, zawartej Umowy i cennika Klubu w momencie zawierania Umowy, który dostępny jest w recepcji Klubu i na Strefie Klienta.
- Płatności realizowane są z góry, termin płatności to pierwszy dzień miesiąca, za który należna jest opłata (w przypadku gdy Umowa nie rozpoczyna się pierwszego dnia miesiąca, opłata za pierwszy okres rozliczeniowy realizowana jest pierwszego dnia obowiązywania Umowy). Płatności realizowane są zgodnie z treścią zawartej Umowy i harmonogramem opłat tam wskazanym, który dostępny jest również na Koncie Klubowicza.
- Prowadzący Klub pobiera od Klubowicza opłaty zgodnie z Umową i Regulaminem. Klub może wprowadzać akcje promocyjne, którymi może obejmować Klubowicza na zasadach dobrowolnego uczestnictwa i na zasadach określonych w regulaminach tych promocji.
- W przypadku gdy Umowa nie zostaje zawarta pierwszego dnia miesiąca to harmonogram opłat rozpoczyna się od raty dopełnieniowej (tzw. raty 0), która pokrywa płatność za okres od dnia rozpoczęcia Umowy do końca miesiąca kalendarzowego, w którym Umowa została zawarta, od kolejnego pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego rozpoczyna się pierwszy pełny okres rozliczeniowy (rata 1). Ilość kolejnych rat uzależniona jest od rodzaju członkostwa:
- w przypadku wybrania członkostwa na 12 miesięcy i płatności ratalnej Klubowicz dokonuje zapłaty raty dopełnieniowej i 12 comiesięcznych rat za pełne okresy rozliczeniowe.
- w przypadku wybrania członkostwa na czas nieokreślony (umowa bezterminowa) Klubowicz dokonuje zapłaty raty dopełnieniowej i kolejnych, comiesięcznych rat za pełne okresy rozliczeniowe do momentu zakończenia Umowy,
- w przypadku wybrania członkostwa na 12 miesięcy i płatności jednorazowej rata dopełnieniowa nie jest naliczana.
- Płatności z tytułu Umowy dokonywane są w systemie płatności elektronicznych ESPAGO (cykliczne obciążenie karty płatniczej) na zasadach określonych w regulaminie płatności cyklicznych ESPAGO dostępnym w recepcji Klubu oraz w Strefie Klienta: Regulamin ESPAGO lub w przypadku Umowy z płatnością jednorazową – przelewem za cały okres trwania Umowy z góry, lub w inny sposób określony przez Klub.
- W celu zachowania bezpieczeństwa płatności, Klubowicz lub osoba wprowadzająca dane karty płatniczej do systemu płatności jest zobowiązana do potwierdzenia tego faktu przez wprowadzenie do systemu kodu sms, potwierdzenia w aplikacji bankowej lub zalogowania się do aplikacji bankowej. Odpowiedzialność za poprawność danych wprowadzonych do systemu płatności ponosi Klubowicz. Klubowicz ma obowiązek aktualizowania danych w przypadku ich zmiany.
- Płatności w systemie elektronicznym ESPAGO pobierane są z konta karty płatniczej Klubowicza zgodnie z planem płatności określonym w Umowie. W przypadku nieudanej próby pobrania środków 1-ego dnia każdego miesiąca kalendarzowego, nastąpią kolejne próby. Próby dokonywane są aż do skutku.
- Okoliczność braku skutecznego obciążenia karty płatniczej Klubowicza nie zwalniają Klubowicza z obowiązku uiszczenia opłat.
- Klubowicz wyraża zgodę na automatyczne obciążania karty płatniczej jednorazową opłatą aktywacyjną, opłatami członkowskimi w każdym miesiącu obowiązywania Umowy oraz innymi opłatami wynikającymi z cennika znajdującego się na Strefie Klienta i Umowy.
- Klub zastrzega sobie prawo w przyszłości wprowadzenia innych form płatności.
- Za wydanie duplikatu karty lub opaski członkowskiej Klubowicz zobowiązany jest do uiszczenia opłaty wskazanej w Umowie w sekcji „Szczegóły członkostwa”.
§ 7 ROZWIĄZANIE UMOWY, ZAWIESZENIE USŁUG
- Umowa może zostać rozwiązana przez Prowadzącego Klub w trybie natychmiastowym (bez konieczności zachowania okresu wypowiedzenia) w przypadku gdy:
- Klubowicz szkodzi lub może zaszkodzić reputacji i interesom Klubu, Prowadzącemu Klub lub marce „FITURO” i jej właścicielowi, lub stwarza zagrożenie wobec innych Klubowiczów lub obsługi Klubu, w szczególności z powodu agresywnego lub groźnego zachowania Klubowicza, jego wandalizmu lub innych zachowań niezgodnych z zasadami współżycia społecznego,
- Klubowicz poda nieprawdziwe dane lub posłuży się sfałszowanymi dokumentami przy podpisywaniu Umowy,
- Klubowicz udostępni swoją kartę/opaskę członkowską osobie trzeciej w celu nieuprawnionego skorzystania z usług Klubu,
- Klubowicz opóźnia się z płatnościami wynikającymi z Umowy za co najmniej trzy pełne okresy rozliczeniowe (trzy opłaty członkowskie).
- Rozwiązanie i wypowiedzenie Umowy na podstawie ust. 1 niniejszego paragrafu może nastąpić po upływie 3 dni od otrzymania przez Klubowicza wezwania do zaprzestania naruszeń/dokonania zapłaty przez Klubowicza.
- W przypadku Umowy zawartej na czas nieokreślony każda ze Stron ma prawo do jej wypowiedzenia z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
- W przypadku Umowy zawartej na czas określony po upływie 3 miesięcy jej obowiązywania Klubowicz ma prawo rozwiązania Umowy za 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego po dokonaniu opłaty za wypowiedzenie określonej w Umowie, oraz w cenniku na Koncie Klubowicza (Klubowicz zobowiązany jest do załączenia do wypowiedzenia potwierdzenia zapłaty ww. opłaty).
- Rozwiązanie lub wypowiedzenie Umowy na podstawie ust. 1, 3 i 4 niniejszego paragrafu nie zwalnia Klubowicza z obowiązku zapłaty naliczonych opłat.
- Wezwanie, rozwiązanie i wypowiedzenie Umowy, o których mowa w niniejszym paragrafie może nastąpić w formie e-mail na adres Klubowicza/Prowadzącego Klub wskazany w Umowie, pocztą na adres Klubowicza/Prowadzącego Klub wskazany w Umowie lub wręczony osobiście – pod rygorem nieważności.
- W przypadku opóźnienia Klubowicza w zapłacie za jakąkolwiek opłatę należną Prowadzącemu Klub usługi będące przedmiotem Umowy w szczególności wstęp do Klubu i możliwość skorzystania ze sprzętu znajdującego się na jego terenie oraz inne usługi z zakresu rekreacji, fizjoterapii itp. ulega zawieszeniu na okres trwania opóźnienia do czasu dokonania zapłaty.
§ 8 CESJA UMOWY
- Po poinformowaniu Prowadzącego Klub, Klubowicz ma możliwość przeniesienia praw i obowiązków wynikających z Umowy na inną osobę (dokonanie cesji Umowy). Klubowicz oraz osoba, na którą Klubowicz chce dokonać cesji Umowy muszą umówić się z Klubem na spotkanie w celu dokonania cesji.
- Osoba, na którą zostały przeniesione prawa i obowiązki wynikające z Umowy ma obowiązek zgłoszenia się do Klubu w celu odbycia treningu wprowadzającego oraz uiszczenia opłaty aktywacyjnej zgodnie z Umową i cennikiem na Koncie Klubowicza.
§ 9 ZAWIESZENIE CZŁONKOSTWA
- Klubowicz, który zawarł Umowę na czas określony może zawiesić członkostwo bez podania przyczyny na okres łącznie maksymalnie 4 tygodni w okresie od daty zawarcia Umowy do jej zakończenia. Okres zawieszenia nie może być krótszy niż 1 tydzień. W celu uzyskania zawieszenia Klubowicz zobowiązany jest skontaktować się z Prowadzącym Klub.
- Zawieszenie członkostwa zgodnie z ust.1 niniejszego paragrafu polega na tym, że członkostwo zostaje zawieszone w ustalonym okresie, w którym Klubowicz nie będzie korzystał z usług Prowadzącego Klub (usługi zostają zawieszone dla Klubowicza i nie może on z nich skorzystać w tym okresie), a następnie okres odpowiadający czasowi zawieszenia będzie dopisany jako dodatkowy nieodpłatny okres na koniec trwania Umowy. Umowa będzie zatem wydłużona automatycznie o czas trwania okresu zawieszenia, natomiast płatności będą pobierane zgodnie z harmonogramem płatności ustalonym przy zawarciu Umowy, przy uwzględnieniu czasu zawieszenia.
- Na podstawie zaświadczenia lekarskiego o przebytej chorobie Klubowicz, który zawarł umowę na czas określony, może zawiesić członkostwo na dłużej niż 1 miesiąc, ale nie dłużej niż 3 miesiące. W przypadku Umowy zawartej na czas określony, czas zawieszenia automatycznie wydłuży czas obowiązywania Umowy o określoną ilość dni, która będzie opłacana w tym czasie zgodnie z obowiązującym harmonogramem płatności. W celu uzyskania zawieszenia Klubowicz zobowiązany jest skontaktować się z Prowadzącym Klub.
- Klubowicz nie może zawiesić członkostwa w okresie wypowiedzenia Umowy ani wypowiedzieć Umowy w okresie zawieszenia karnetu.
- Zawieszenie członkostwa nie dotyczy Umowy, którą Klubowicz zawarł w ramach oferty promocyjnej.
- W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Klubowicza na podstawie § 7 ust. 4 Regulaminu Klubowicz traci prawo do zawieszenia członkostwa wskazanego w niniejszym paragrafie. W przypadku gdy przed wypowiedzeniem umowy Klubowicz dokonał zawieszenia członkostwa, po złożeniu wypowiedzenia zawieszenie Umowy zostaje anulowane i Klubowicz nie ma prawa do wydłużenia Umowy o czas trwania okresu zawieszenia.
- Zawieszenie członkostwa nie obowiązuje w przypadku Umów zawartych na czas nieokreślony.
- Z opcji zawieszenia członkostwa nie ma prawa skorzystać Klubowicz, który zalega z jakąkolwiek płatnością z tytułu Umowy.
§ 10 DANE OSOBOWE
- Dane osobowe Klubowicza przetwarzane są przez Prowadzącego Klub w zakresie wynikającym z Umowy oraz zgód udzielonych przy jej zawarciu i w czasie jej trwania.
- W celu realizacji Umowy oraz obsługi Klubowicza w ramach sieci klubów działających pod marką „FITURO” dane osobowe Klubowicza udostępniane są spółce FITCOM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (61-361) przy ul. Starołęckiej 7, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadającą KRS 0001138786, REGON 540207740, NIP 7822947893. Prowadzący Klub oraz spółka FITCOM sp. z o.o. są administratorami danych osobowych Klubowicza.
- Zasady przetwarzania danych Klubowiczów przez Prowadzącego Klub i podmioty powiązane określają klauzule informacyjne udostępnione Klubowiczowi przy zawieraniu Umowy. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych i wizerunku dostępne są w polityce prywatności.
§ 11 REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje związane z zawieraniem Umów i świadczeniem usług przez Prowadzącego Klub, Klubowicz może złożyć w drodze pisemnej osobiście w recepcji Klubu lub przesyłką pocztową na adres Prowadzącego Klub, z którym zawarł Umowę, jak również za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email Prowadzącego Klub wskazany w Umowie.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane Klubowicza: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, adres korespondencyjny, jak również dokładny opis zastrzeżeń i powód zgłoszenia reklamacji oraz oczekiwany sposób rozstrzygnięcia sprawy.
- W przypadku gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, dla prawidłowego rozpatrzenia reklamacji Klubowicza, Prowadzący Klub przed przystąpieniem do rozpatrzenia reklamacji może zwrócić się do Klubowicza składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie i terminie.
- Reklamacje zostaną rozpatrzone nie później niż w terminie 14 dni od ich otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie pisemnej na adres Klubowicza wskazany w Umowie lub w reklamacji, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na e-mail Klubowicza wskazany w Umowie lub w reklamacji.
§ 12 Odstąpienie od Umowy w przypadku jej zawarcia na odległość
- W przypadku gdy Umowa zostanie zawarta na odległość (tzn. w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie), Klubowicz ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy. Niniejszy paragraf nie ma zastosowania do Umów innych niż umowy zawierane na odległość.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, Klubowicz powinien złożyć Prowadzącemu Klub oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie o odstąpieniu Klubowicz może przesłać do Prowadzącego Klub pocztą elektroniczną na adres e-mail Prowadzącego Klub wskazany w Umowie lub listownie na adres Klubu wskazany w Umowie. Klient może skorzystać z gotowego formularza odstąpienia – kliknij aby wyświetlić.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, wystarczy, aby Klubowicz przesłał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Prowadzącemu Klub przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Prowadzący Klub dokonuje zwrotu należności Klubowiczowi, który odstąpił od Umowy w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został przez Klubowicza użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodził się on na inne rozwiązanie. Klubowicz nie ponosi żadnych opłat związanych z tym zwrotem.
§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Prowadzący Klub ma prawo do czasowego zawieszenia usług i/lub zamknięcia Klubu, w celu przeprowadzenia prac konserwatorskich, remontów lub innych koniecznych działań. Klubowicz zostanie poinformowany drogą e-mail o zawieszeniu usług i/lub zamknięciu Klubu.
- W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących sprawności fizycznej lub zdolności do wykonywania ćwiczeń fizycznych Klubowicz przed przystąpieniem do wykonywania ćwiczeń fizycznych powinien zasięgnąć niezależnej porady u obsługi Klubu, bądź skorzystać z treningu wprowadzającego Klubu po dostarczeniu wcześniej oświadczenia na piśmie o korzystaniu z obiektu na własną odpowiedzialność.
- Na terenie całego Klubu całkowicie zabronione jest palenie papierosów i spożywanie alkoholu oraz środków mających wpływ na krążenie krwi i metabolizm komórkowy, środków uspokajających oraz konieczne jest zgłaszanie zażywania leków, które mogą mieć wpływ na przebieg treningu (jak antyhistaminowe, beta-blokery, itp.).
- Użyczanie karty lub opaski członkowskiej uprawniającej do wejścia do Klubu innemu Klubowiczowi lub osobie trzeciej jest zabronione.
- Prowadzący Klub nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez Klubowicza na terenie Klubu.
- Prowadzący Klub zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie w przypadku zaistnienia ważnej przyczyny, w tym w szczególności:
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub zmiany interpretacji przepisów prawa przez uprawnione organy, lub wydania decyzji przez organ administracyjny lub wydania wiążących rekomendacji lub zaleceń przez właściwe organy, co w konsekwencji wymaga dostosowania Regulaminu do takiej zmiany przepisów, ich interpretacji lub rekomendacji i zaleceń,
- w celu usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu, w szczególności zgłaszanych przez Klubowiczów, w tym także sprostowania oczywistych omyłek lub błędów pisarskich,
- w celu rozbudowy lub zmiany oferty Klubu bądź dodanie nowych usług lub sposobu ich realizacji,
- w celu zapewnienia bezpieczeństwa Klubowiczom, w tym w szczególności konieczności przeciwdziałania nadużyciom lub gdy wynika to z potrzeby zapewnienia przestrzegania zasad współżycia społecznego na terenie Klubu,
- zmiany spowodowanej względami technicznymi lub technologicznymi,
- zaistnienie okoliczności siły wyższej rozumianej jako zdarzenie zewnętrzne, niezależne od woli Prowadzącego Klub,
- zmiany rozwiązań w zakresie mechanizmu weryfikacji uprawnień Klubowicza do korzystania z usług Klubu, w szczególności w zakresie stosowania karty/opaski członkowskiej,
- gdy potrzeba wprowadzenia zmiany jest uzasadniona zmianą możliwych sposobów płatności,
- zmiany marki, adresu strony internetowej Klubu lub adresu poczty elektronicznej, w tym właściwego do rozstrzygania reklamacji,
- gdy potrzeba wprowadzenia zmiany uzasadniona jest potrzebą usprawnienia procesu obsługi Klubowicza lub podniesienia jakości świadczonych usług.
- O każdorazowej zmianie Regulaminu Klubowicz będzie informowany drogą mailową (na adres mailowy wskazany przez Klubowicza w Umowie). W przypadku gdy Klubowicz nie zgadza się na zmianę Regulaminu w terminie 14 dni od daty wysłania ww. wiadomości może wypowiedzieć Umowę na podstawie oświadczenia o rozwiązaniu Umowy złożonego Prowadzącemu Klub z 1-miesięcznym terminem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, w takim przypadku dotychczasowy Regulamin obowiązuje Klubowicza do końca terminu wypowiedzenia. W przypadku braku złożenia wypowiedzenia w ww. terminie Regulamin w zmienionym brzmieniu obowiązuje Klubowicza po upływie 14 dni od daty wysłania przez Klub stosownej wiadomości na ww. adres mailowy Klubowicza.
- W sprawach nieuregulowanych Umową oraz niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Oświadczenia i korespondencja będzie kierowana na adresy pocztowe i mailowe wskazane w Umowie. Strony Umowy będą informować się o zmianie danych wskazanych w zdaniu powyżej niezwłocznie, pod rygorem uznania korespondencji wysłanej na ostatnio znany adres za skutecznie doręczoną.
- Osoby niepełnoletnie na terenie Klubu powinny przebywać wyłącznie pod stałą opieką rodziców lub opiekunów prawnych, którzy ponoszą za nie pełną odpowiedzialność.
- Prowadzący Klub nie ponosi odpowiedzialności za niestosowanie się przez Klubowicza do postanowień Regulaminu lub Umowy.
- Regulamin dotyczy umów zawartych po 01.12.2025